بلاگ

 
 

 

 

 
 

 

 

آموزش نصب دیتابیس MySQL بر روی سرور مجازی اوبونتو

به مقاله امتیاز دهید:

در این مقاله، مرحله به مرحله بررسی می کنیم که چگونه دیتابیس MySQL را بر روی سیستم عامل اوبونتو نصب کنیم.

فهرست مطالب

ابتدا با دستور زیر تمام پکیج های نرم افزاری را به روز کنید.

 sudo apt update #

پس از  به کمک دستور زیر پکیج mysql-server را نصب بفرمایید.

 sudo apt install mysql-server #

پس از نصب برنامه از قابل اجرا بودن آن اطمینان حاصل کنید.

 systemctl status mysql.service #

در این مرحله نیاز از تا کانفیگ اولیه این سرویس را اعمال کنید تا پس از آن دسترسی به سرویس برای شما امکان پذیر باشد. دستور زیر را اجرا نمایید و برای کاربر root که کاربر اصلی mysql است یک گذرواژه ست کنید و دسترسی ھای دیگر را بنا بر نیاز غیرفعال نمایید.

 sudo mysql_secure_installation #

پس از آن این سرویس نصب شده و قابل استفاده است.

دیتابیس MySQL یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای (RDBMS) است که به عنوان یک سیستم مدیریت دیتابیس متن باز استفاده می شود. این نرم افزار برای ذخیره، مدیریت و دسترسی به داده ها در یک پایگاه داده استفاده می شود.

MySQL یکی از پرکاربرد ترین سیستم های مدیریت دیتابیس در جهان است و بسیاری از سایت ها، برنامه ها و سیستم های نرم افزاری از آن برای ذخیره و بازیابی داده ها استفاده می کنند. برنامه نویسان، توسعه دهندگان و مدیران سیستم از MySQL برای ذخیره و مدیریت داده ها در برنامه ها و وبسایت ها استفاده می کنند.

ویژگی های کلیدی MySQL

متن باز: MySQL مجوز عمومی GNU (GPL) را دارد به این معنی که استفاده، اصلاح و توزیع آن رایگان است. این امر آن را به یک انتخاب محبوب برای کاربران و سازمان هایی تبدیل می کند که به دنبال یک راه ساده و ارزان و مطمئن برای ذخیره داده هستند.

قابل اعتماد: به دلیل پایداری و قابلیت اطمینان بالایی که دارد شناخته شده است. این امر آن را به انتخابی محبوب برای برنامه‌های کاربردی که به در دسترس بودن مداوم داده ها نیاز دارند، تبدیل کرده است.

مقیاس پذیر: این سیستم می تواند به گونه ای مقیاس بندی شود تا طیف گسترده ای از حجم کاری را از برنامه های وب کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ پشتیبانی کند.

کاربرپسند: برای استفاده و مدیریت نسبتاً آسان است. این امر آن را به انتخابی محبوب برای توسعه دهندگان و مدیران پایگاه تبدیل می کند.

سازگاری: با طیف گسترده ای از سیستم عامل ها، زبان های برنامه نویسی و ابزارها سازگار است. این امر آن را به یک انتخاب محبوب برای برنامه های کاربردی سازمانی پیچیده تبدیل می کند.

مقالات منتخب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *